ANP wil partner zijn voor nieuwe ‘uitgevers’

Bedrijven, overheden en instellingen moeten zich steeds meer gaan gedragen als mediaorganisaties om effectief te communiceren met de buitenwereld.

Dat was de boodschap van het ANP-congres Toekomstvisie op Contentstrategie gisteren in Amsterdam.

,,Bedrijven en instellingen kunnen veel van mediaorganisaties leren over hoe je een goed verhaal vertelt en dat op de juiste manier bij je klant, relatie, collega of aandeelhouder krijgt. In het brede en complexe speelveld van nieuws en informatie is het ANP voor al die organisaties een strategische partner. Wij leveren de essentie, de kern van de content waar organisaties zelf hun kleur en lading aan kunnen geven. We zijn daarbij thuis in de technologie voor distributie van informatie en nieuws. Juist vanwege die centrale en objectieve rol, vinden we het belangrijk om de verschillende partijen met elkaar in gesprek te brengen, zoals op dit congres”, aldus dagvoorzitter Guido van Nispen, CEO van het ANP.

Jan-Kees Emmer van Paradijs & Emmer Trusted Media signaleerde de trend al eerder in het boek Ga Uitgeven, waarin talloze tips staan voor instellingen en bedrijven die zelf mediabedrijf willen worden. Volgens Emmer, die gisteren meedeed aan debatten in De Balie, is de trend niet meer te keren.

Tags: