logotrustedmedia:1

MEDIA, COMMUNICATIE, REDACTIE EN UITGEVEN

Fraaie vorm van contentmarketing uit de koker een bank

De bank (ABN Amro Mees Pierson) trakteert zijn (vermogende) relaties via het eigen mediakanaal FinancialFocus op een driedelige documentairereeks over vermogenden in Nederland.

Je moet er wel even voor gaan zitten, maar je krijgt in 45 minuten drie optimistische portretten voorgeschoteld van de ondernemer Marc van der Cijs (,,Ik doe dingen die ik leuk vindt”), ex-voetballer Demy de Zeeuw (,,Als iets goed loopt, dan moet je alles pakken”) en het paar Henk Keetell (,,In Godsnaam probeer eerlijk te zijn”) en Margreet van der Hoeven.

Hoe gaan ze met hun geld om, wat zijn hun inspiratiebronnen en hoe staan ze in het leven? De twee andere afleveringen met onder andere reisonderneemster Elske Doets staan ook al online.

In het verleden zou de bank aankloppen bij traditonele media om te partneren om een dergelijke productie van de grond te tillen. Binnen dat partnership zouden er afspraken worden gemaakt over advertising, redactionele onafhankelijkheid, vorm etc. etc. Nu werden de afleveringen uitgezonden via RTLZ die voor het extra bereik zorgt.

Zouden onafhankelijke journalisten als storytellers ook een dergelijke productie kunnen afleveren? De vraag stellen is hem beantwoorden. De docu’s zijn niet hijgerig gemaakt, er wordt niet gejaagd op die ene quote of op nieuws. Het is een voorbeeld van de trend dat banken, telecombedrijven, retail en vooral ook de overheid zich hebben ontwikkeld tot volwaardige mediabedrijven.

 

PR-drama bij Amerikaanse Walmart

PR-drama

Foto Flickr: Mark Mozart

De Amerikaanse retailketen Walmart liep gisteren keihard tegen een PR-drama op vanwege het opportunisme van de leiding. In een ronkend persbericht deinde het bedrijf mee op de publicitaire golven van het vernieuwde Amerikaanse belastingstelsel. Met dank aan Trump kan ook Walmart cadeautjes gaan uitdelen. In februari wordt het minimumloon per uur verhoogd tot $11, er komt een eenmalige bonus van $1000 voor veel werknemers, er komen verbeterde vertrekregelingen en medewerkers die een kind adopteren krijgen ook eenmalig een bedrag van $5500.

Lees hier het persbericht.

Lees hier een van de reacties:

De euforie bij Walmart (2,3 miljoen medewerkers) was echter van korte duur. Want opeens bleek dat er binnen Walmart ook wat minder fijn nieuws te vertellen was. Want de sluiting van 63 vestigingen van Sam’s Store (-10.000 banen) lekte snel uit terwijl de pr-campagne over de hogere beloningen nog gaande was.

Het is en blijft een dilemma. Wat breng je als eerste? Het goede of het slechte nieuws. De verleiding bij het management is groot om te kiezen voor het eerste. Laag hangend fruit heet dat in de boardroom en dat kun je als eerste plukken.

Kies echter voor het slechte nieuws. Want hoe pijnlijk de boodschap ook is, je geloofwaardigheid is belangrijker dan een geluksmoment. Bovendien is het rendement ook groter: het goede (laatste) nieuws blijft langer hangen.

www.trustedmedia.nl

 

Media-issues: eerlijkheid duurt het langst

Trusted Media

Onze allereerste advies als Trusted Media aan onze opdrachtgevers met een ‘media-issue’ is: wees eerlijk, authentiek, geloofwaardig en transparant. Leg uit hoe volgens jou het conflict of de brandende kwestie in elkaar steekt. Verberg je niet. Face the world.

Klinkt eenvoudig, maar dat is het dus niet.

De belangen voor bedrijven, ceo’s of zoals recent bij ex-minister en inmiddels ook ex-IOC-lid Camiel Eurlings zijn soms kolossaal. Juridische, financiële en reputatiegevolgen worden gevreesd. Onder de pet houden is echter in alle gevallen, hoewel ook zelfbenoemde mediaprofessionals hier wel eens anders over denken, een onbegaanbare weg.

Angst regeert. Met onze ervaring van tientallen jaren in het brandpunt van de journalistiek, waar geen zee te hoog gaat, is de boodschap die wij in onze adviespraktijk brengen daarom kraakhelder: wie te lang wacht met acteren, wie de journalistiek onderschat, wie te veel luistert naar slippendragers gaat het gelag betalen.

Read more

Trusted Media voor Micazu: Actie, inspiratie en campagne met een knipoog

Trusted Media Publishers maakte in opdracht van online vakantiehuizenplatform Micazu de krant Vakantiehuizen Nieuws. De tabloid van 16 pagina's is onderdeel van een campagne met een 'boodschap'.

Micazu ageert tegen een trend in de markt van verhuur van vakantiehuizen waar concurrenten 'dictaten' opleggen aan huurders en verhuurders.

De krant (oplage 200.000 exemplaren) biedt vooral inspiratie aan Nederlanders die op het punt staan hun vakantie te plannen. Met columns, reisverhalen, tips en nieuwtjes. Volgens ons het juiste recept in tekst en beeld om een groot geïntereseerd publiek te bereiken. 

Daarnaast ontwierpen we een aantal uitingen van Micazu om de onderscheidende boodschap van het online platform kracht bij te zetten.

In de vorm van een open brief aan alle Nederlanders, die ook in de speciale krant Vakantiehuizen Nieuws is gepubliceerd, ontstonden er actuele spin-offs naar de landelijke politiek. Uiteraard met een knipoog. Micazu-directeur Jens van den Broek is te zien op verschillende locaties in Den Haag met de krant.

 

Micazu

Nieuw van Trusted Media Publishers: Vakantiehuizen Nieuws 200.000 oplage

Trusted Media Publishers heeft voor vakantiehuizenplatform Micazu de krant Vakantiehuizen Nieuws geproduceerd die dezer dagen in een oplage van 200.000 stuks wordt verspreid.

Uit de speciale uitgave (16 pagina’s tabloid) boordevol tips en inspiratie voor het huren van een vakantiehuis in 2018 blijkt dat Micazu met een online platform voor alleen Nederlandse huiseigenaren en Nederlandse huurders zich volstrekt onderscheidt van andere, vooral internationale huizensites. Huurders en verhuurders (Nederlands) hebben bijvoorbeeld rechtstreeks met elkaar contact en de huiseigenaar zit niet vast aan allerlei beperkingen.

De krant komt voort uit de behoefte bij Micazu om zich te onderscheiden en ook om actie te voeren tegen onder meer de boekingskosten die door concurrenten in rekening worden gebracht.

Trusted Media, met veel actiematige ervaring, begeleidt opdrachtgevers met het opzetten van een mediastrategie, het gezamenlijk opstellen van whitepapers, campaigning en het organiseren van draagvlak. Tot het pakket behoren ook het op journalistieke wijze onderhouden van newsrooms (mediakanalen) en het maken van kranten en magazines in hoge oplages in het kader van de campagnes.

Ook interesse in samenwerking op dit gebied? Kom een keer vrijblijvend een kop koffie bij ons drinken.

info@trustedmedia.nl

 

 

Media polariseren, maar kunnen ook mobiliseren

Glunderende gezichten, blijdschap, ontroering. Tante Truus, het lunchrestaurant in hartje Almere, staat symbool voor kansen voor iedereen. Mensen met een beperking, zo worden ze genoemd. Nooit zo aardig, zo lief, zo attent bejegend in een sterrestaurant als hier. Niet een, niet twee, niet drie, maar vier sterren verdient chefkok Sharon de Miranda.

Ze is bekend als tv-kok van het tv-programma Binnenste Buiten (KRO NCRV) en ze werkt mee aan de bladen die wij als Trusted Media Publishers produceren. Maar Sharon is vooral een voorvechtster van de bijna dertig medewerkers in de keuken en het restaurant met zo'n 'zogenaamde' beperking

Ik heb jarenlang het Telegraaf Kerstconcert met mijn maat Pieter Klein Beernink opgezet en georganiseerd. Tonnen euro's werden er door lezers bij elkaar gepuzzeld, de beste artiesten van Nederland werkten voor nop mee, tienduizenden cadeautjes waren er voor vrijwilligers, verpleegsters, ouderen, slachtoffers, veteranen etc. en het concert werd uitgezonden op Eerste Kerstdag door Omroep Max en Wakker Nederland (WNL). Er keken 800.000 Nederlanders en, inderdaad, ook met een grote pr-waarde voor het mediamerk.

Lees meer

CREATIEVE VORMGEVER GEZOCHT

Voor het online platform ditjesendatjes.nl zijn wij op zoek naar een creatieve, enthousiaste en onbevangen vormgever. Je maakt samen met onze redactie vlijmscherpe, humorvolle nieuwsvignetten die het nieuws in één frame vangen. Daarnaast ben je ook in staat om bij te dragen aan onze spraakmakende printproducten.

Ditjesendatjes.nl is binnen een half jaar na de herlancering uitgegroeid tot een beeldgedreven entertainmentplatform met een unieke uitstraling en tone of voice. Het wel en wee van nationale en internationale sterren wordt verslagen in een consequent doorgevoerd aansprekend design, die in zijn vorm uniek is voor Nederland.

We bieden je een unieke kans om jezelf te ontwikkelen in de vormgeving van (nieuws)media met een team toonaangevende journalisten als collega’s.

Je komt te werken in een inspirerende omgeving, waar creativiteit wordt gepaard aan gevoel voor nieuws. Aantrekkelijke werktijden en een aangenaam inkomen. Kom onderdeel uitmaken van onze jonge organisatie, help pionieren en nieuwe wegen te bewandelen.

De online-redactie van Trusted Media produceert dag in dag uit newsrooms en websites voor opdrachtgevers, waaronder bedrijven en organisaties. Zo maken we onder andere de magazines Ditjes & Datjes (maandelijks, oplage 650.000) en Oranje Boven (kwartaal, oplage 650.000).

Interesse?

Stuur je CV naar Jan-Kees Emmer, info@trustedmedia.nl, en geef minstens één reden waarom je graag bij ons wilt komen werken.

 

www.ditjesendatjes.nl snel groeiend entertainmentkanaal

De online-redactie van Trusted Media produceert dag in dag uit newsrooms en websites voor opdrachtgevers, waaronder bedrijven en organisaties.

Voor Brookland Productions uit Sassenheim maakt TM Publishers de magazines Ditjes & Datjes (maandelijks, oplage 650.000) en Oranje Boven (kwartaal, oplage 650.000).

Het afgelopen half jaar is ook www.ditjesendatjes.nl door TMP ontwikkeld. De website is inmiddels een snel groeiend entertainmentkanaal met dagelijks opzienbarend nieuws, sterk beeld gedreven. Het wel en wee van de Nederlandse en buitenlandse sterren wordt vastgelegd in een consequent doorgevoerd aansprekend design, die in zijn vorm uniek is voor Nederland. 

Een creatief team op onze redactie zorgt ervoor dat het ditjesendatjes-nieuws vlijmscherp bij de snel groeiende schare fans binnenkomt, vooral ook via mobiel. Naast entertainment is er volop royaltynieuws te vinden, maar zijn er ook populaire colums van onder meer voormalig Telegraafjournalist Emile Bode en van Maaike Olde Olthof.

Uiteraard is ditjesendatjes ook benaderbaar via Facebook en ontvangen duizenden Nederlanders wekelijks de nieuwsbrief.

 

Ditjes & Datjes December: Met Killerbody Fajah, André van Duin en vele, vele anderen

Ditjes & Datjes, dat wordt geproduceerd door Trusted Media Publishers, is gratis en wordt maandelijks verspreid via 120 Dirk van den Broek-supermarkten en 40 Dirck III-slijterijen. 

Lekker lezen in de kersteditie van Ditjes & Datjes.

Killerbody Fajah Lourens

,,Ik geniet van elke dag, ben gelukkig met Igor, wil niet per se trouwen want wat voegt dat toe? Kinderen wil ik ook niet meer. Het is goed zoals het nu is. Je wordt niet gelukkiger van nog groter, nog meer, dat soort dingen”

,,Tegenslagen zijn heel vervelend en soms intens verdrietig. Het is aan jezelf of je er op een slachtofferachtige of depressieve manier mee omgaat. Hoe pijnlijk het is, ik probeer de pijn te omarmen.”

7 Vragen: Marco Borsato klom uit het dal

,,Je kunt thuis zijn bij jezelf, in de muziek, bij iemand anders of op een plek. En ik heb het gevoel dat ik op alle gebieden nu thuis ben. Ik heb een plek gevonden waar ik oud wil worden, heb mensen om me heen die ik koester. Het voelt alsof ik ben gerijpt in het proces van thuiskomen.”

Kerstwens André van Duin voor Martine Bijl

Een van de meest sympathieke artiesten van Nederland denkt aan een door hersenbloeding getroffen collega. In een lang interview met Ditjes & Datjes laat Van Duin zien dat hij een groot mens is.

„Ik wens iedereen natuurlijk heel leuke dagen en alle goeds. Maar één iemand in het bijzonder: ‘Martine’, zegt André over zijn dierbare huisvriendin. „Ik vind het gewoonweg verschrikkelijk wat haar is overkomen. Wat gun ik haar in 2018 een prachtige comeback! In alle opzichten. Dat zou voor 2018 een prachtig geschenk zijn.”

Lees meer

Wethouder Joris Wijsmuller neemt kersverse Kijkduin Nieuws in ontvangst

Sjuul Paradijs, Frans van Steenis, Jan-Kees Emmer
borrel
Frans van Steenis, wethouder Joris Wijsmuller en Roeland Voerman
Kijkduin Nieuws

De Stichting Kijkduin Beachresort presenteerde in het Haagse stadhuis aan wethouder Joris Wijsmuller Kijkduin Nieuws nieuwe stijl. Voorzitter Frans van Steenis, fan en bewoner van Kijkduin (en in het verleden bekend als directeur van de Staatsloterij) overhandigde het eerste exemplaar aan de Haagse bestuurder. 

Volgens Van Steenis markeert de bijeenkomst met een aantal betrokkenen bij de aanstaande herontwikkeling van de badplaats een bijzonder moment. ,,Het gaat binnenkort allemaal echt van start", kondigde Van Steenis aan. ,,De spa gaat de grond in."

Onder de aanwezigen, ondernemers John Roos, Kenneth Smith, Maike van der Zwart, secretaris van de stichting Marianne Snijder, projectmanager Lisette Groen, Ryan Spencer en ontwikkelaars Roeland Voerman en Michael Tromm. Ook het team van Trusted Media Publishers was aanwezig met Sjuul Paradijs, Ted Trimbach, Jan-Kees Emmer, Caroline Vlietstra en Wendy van den Berg.

Kijkduin Nieuws wordt met een oplage van 80.000 exemplaren in een groot deel van Den Haag verspreid en ligt in Kijkduin bij de plaatselijke horeca en winkeliers.