logotrustedmedia:1

MEDIA, COMMUNICATIE, REDACTIE EN UITGEVEN

Trusted Media Redactie maakt kranten, tijdschriften en newsrooms

Vlnr Ted Trimbach, Wiette van Klingeren, Emile Bode, Sjuul Paradijs, Sharon de Miranda, Stella Ruisch, Jan-Kees Emmer.
Onder: Johannes Dalhuijsen, Caroline Vlietstra, Tanja Brouwer, Vanessa Bontje, Maaike Olde Olthof, Peter van den Berg.
De content creators (oftewel de journalisten) van de Trusted Media Redactie kwamen afgelopen week bij elkaar om nieuwe plannen voor de komende tijd te bespreken. Dat was in de week dat Trusted Media Publishers ook de tabloidkrant (Kijkduin Nieuws) produceerde en volop bezig is met de populaire bladen Ditjes & Datjes en Oranje Boven die de komende weken in oplages van 650.000 exemplaren verschijnen.
Trusted Media produceert behalve kranten, publiekstijdschriften ook newsrooms voor opdrachtgevers. We knopen creativiteit en journalistiek in woord, beeld en video aan elkaar: authentiek en geloofwaardig. Journalisten, fotografen en vormgevers die voor TM Publishers werken, hebben allemaal hun wortels in de journalistiek.
Neem contact met ons op als u op zoek bent naar een partij die uw krant of magazine professioneel en voordelig produceert. Ook als het gaat om voordelig drukken en papierinkoop helpen wij u verder.

Ted Trimbach: 06 – 51 53 26 83

 

Niet bang zijn voor de media: bouw je eigen newsroom

Pixabay

Veel ondernemers zeggen het: we zijn toe onze eigen newsroom. Je bedrijf groeit en groeit. Steeds vaker wordt gevraagd: hoe gaat met jullie? Heb je nieuwe orders? Hoe zit het met je resultaten? Heb je een visie op de markt?

Maar hoe pak je het dan aan?

Een transportonderneming, een softwareverkoper of een participatiemaatschappij is geen mediabedrijf met een eigen redactie. Het maken van content (verhalen, video, graphics) is toch echt een vak apart.

Afhankelijk van de omvang van de onderneming of instelling wordt de media er vaak even ‘bij gedaan’. Wie maakt de nieuws- en persberichten en wie zorgt ervoor dat de boodschap consequent en op continue basis ergens een plek krijgt? En wie beoordeelt of nieuws wel nieuws is?

De newsroom of de perspagina’s, mits goed uitgevoerd, is prachtig gereedschap. Wie zichzelf serieus neemt maakt van de newsroom een volwaardig nieuwscentrum. Omgaan met dat gereedschap is different cook. Met alleen goed gereedschap repareer je geen auto. Daar heb je de expertise van een monteur voor nodig.

Mooi voorbeeld. Volgende week opent in Washington DC District aan de waterfront district Wharf. Het grootste vastgoedproject in DC ooit, met hotels, restaurants, woningen en fun. Uiteraard is het portal uitgerust met een eigen newsroom. Die is uiteraard social en newsy en van deze tijd.

Trusted Media werkt op dagelijkse basis aan newsrooms voor onze opdrachtgevers. Met een eigen redactie en we hebben, als u nog geen newsroom heeft, er zelfs al een voor u ontwikkeld.

 

 

 

(Kom eens met ons praten over uw newsroom. Jan-Kees Emmer (emmer@trustedmedia.nl) of kijk verder bij www.trustedmedia.nl.)

 

Ditjes & Datjes oktober 2017: boordevol nieuws

In de nieuwe Ditjes & Datjes (oktober 2017), die de redactie van Trusted Media Publishers (TMP) produceert voor Brookland Productions, staan opnieuw spraakmakende interviews (met onder anderen Herman van Veen, Hans Klok en Holly Mae Brood).

Met een oplage van 650.000 exemplaren is Ditjes & Datjes een van de grootste onafhankelijke gratis familiemaandbladen van Nederland.

Behalve veel entertainment-nieuws in het magazine ook lifestyle en advies met columns van huishoudkoning Emile Bode, mode-expert Sigrid Stamkot, tuinman Lodewijk Hoekstra en Maaike Olde Olthof (bekend van haar column in Vrouw in De Telegraaf)

Trusted Media Publishers is gespecialiseerd in contentcreatie op het gebied van nieuws, entertainment, lifestyle en advies. De uitgeverij heeft een uitgebreid journalistiek netwerk en is in staat om populaire print- en online producten te vervaardigen.

Behalve magazines en kranten produceert Trusted Media journalistieke newsrooms voor samenwerkingspartners.

Meer weten over een mogelijke mogelijke samenwerking?

Ted Trimbach: 06 – 51 53 26 83

 

 

 

 

Trusted Media produceert Kijkduin-krant

Trusted Media Publishers produceert voor (en in opdracht van) de Stichting Beach Resort Kijkduin een speciale krant die in november 2017 in de regio Kijkduin/Den Haag zal verschijnen. Met daarin alle informatie en interviews over de laatste ontwikkelingen rond de badplaats, het ondernemen en recreëren in Kijkduin en over de toekomst. ,,We zijn trots dat we met ons redactieteam deze krant mogen maken,”, aldus Sjuul Paradijs van Trusted Media Publishers.

Tony, van sjoemel-pr maak je geen chocola

Deze brief ontvingen de redacties van Tony, inclusief een paar repen (bittere?) chocolade.

Afgelopen week heeft ons mediabedrijf Trusted Media zes ambitieuze ondernemingen (van heel groot tot middelgroot) begeleid en geadviseerd over hoe ze hun nieuws, overname, investering of onderzoek via hun eigen newsrooms en de media naar buiten kunnen brengen. De nieuwsboodschap van de ondernemers en hun visie heeft Nederland inderdaad bereikt via tv, kranten, magazines en online.

Dat doen we altijd vanuit onze journalistieke achtergrond: met respect voor de journalist en voor de onafhankelijke media, die hun eigen afwegingen moeten maken. Onze medewerkers komen uit die wereld. We werken uiteraard vertrouwelijk en op basis van vertrouwen. We pochen er daarom niet over. We zijn er wel trots op dat we met deze ondernemers mogen werken.

Bedrijven die kiezen voor Trusted Media krijgen altijd het eerlijke verhaal te horen. Nieuws is nieuws. Magere melk klop je namelijk niet zo snel op tot slagroom, zo is ons geleerd. En bedorven melk stinkt.

Daarom is de sjoemel-pr van Tony’s Chocolonely om redacties te misleiden (‘beursgang’) ten faveure van het eigen pr-gewin zo uitzonderlijk fout. Die zogenaamde sjoemel-pr is van alle tijden. Ik heb ooit de topman van Delta lloyd – toen ik hoofdredacteur en lid van de Telegraafdirectie was – de huid vol gescholden (op een nette manier) toen er ook bewust flauwekul de wereld was ingeslingerd.

Want het olijke chocoladefabriekje wil toch ook dat de cacao-leveranciers zich houden aan de afspraken (geen slavenarbeid) en een verzekeraar pikt het tenslotte niet als een verzekerde de boel belazerd door zijn zonnebril te declareren, terwijl die in de handtas zit? Waarom zou een mediabedrijf accepteren dat er in opdracht van Tony met het basisingrediënt nieuws gesjoemeld wordt?

Redacties kregen vervolgens nog een paar repen (bittere?) chocolade toegestuurd. Ook fout. Tony, van sjoemel-pr (lulkoek) maak je geen chocola! Meld je bij Trusted Media.

 

Wij staan u bij: mediastrategie, contentcreatie, uitgeven

Na dik anderhalf jaar staat Trusted Media en Trusted Media Publishers opdrachtgevers bij ons mediabedrijf hebben ingeschakeld als productiehuis voor hun magazines, kranten en newsrooms en voor anderen die advies willen op het gebied van mediastrategie bij overnames, issues en andere kwesties.

Met beide benen op de grond helpen we onze opdrachtgevers aan advies: niet hoogdravend, eerlijk, authentiek en altijd met een journalistieke insteek en produceren we content: persberichten, whitepapers etc. etc.

Wij staan met ons team voor u klaar: Sjuul Paradijs, Jan Kees Emmer, Ted Trimbach en onze Trusted Media Publishers Redactie, die bladen, websites en newsrooms journalistiek invullen. Gewoon, omdat we niet anders kunnen.

En daarnaast verkennen we uitdagende mediamarkten om die met partners te betreden.

Kom langs om met ons de mogelijkheden te bespreken die passen bij uw bedrijf of instelling.

info@trustedmedia.nl

Redactie Trusted Media versterkt

Trusted Media Publishers heeft de redactie versterkt met de journaliste Maaike Olde Olthof. Maaike heeft ruime ervaring als eindredacteur en ze is onder andere columniste bij Vrouw (Telegraaf) en het magazine Ditjes & Datjes.

 

 

 

 

Journaliste Tanja Brouwer heeft recent ons redactieteam versterkt. Tanja werkt als online-redacteur aan verschillende websites, waaronder onze newsrooms.

 

 

Focus op contentcreatie: Trusted Media Redactie

Met een eigen redactie (tekst, vormgeving, digitaal, foto/video) werkt Trusted Media Publishers exclusief voor digitale- en printmedia van onze opdrachtgevers.

De oprichters en medewerkers van Trusted Media Publishers hebben een sterke journalistieke achtergrond. De gedachte sluit aan op de trend om focus te brengen in het uitgeefproces.

Voor wie het maken van verhalen, interviews, magazines, magazines en online wil uitbesteden, kan bij de Trusted Media Publishers terecht.

Onze redactie is in staat om kranten, magazines en newsrooms creatief in te vullen, uiteraard in nauw overleg met de opdrachtgevers. Hierdoor ontstaan gave uitingen die een doelgroep aanspreken en waarop wij en onze opdrachtgevers trots kunnen zijn.

Trusted Media is opgericht door Sjuul Paradijs en Jan Kees Emmer en richt zich op media-advies en contentcreatie. Bij Trusted Media Publishers is Ted Trimbach, voormalig uitgever van dagblad De Telegraaf, zakelijk manager.

Heeft u ideeën op uitgeefgebied, zoekt u een partner voor uw relatiemagazine of wilt u het nieuws samenbrengen in uw eigen newsroom? Wij leveren u ook de newsroom.

Kom bij ons op de koffie aan de Amsterdamse Donauweg 10.

(info@trustedmedia.nl)

Trusted Media maakt Ditjes & Datjes: in september met Tino Martin

Het redactieteam van Trusted Media Publishers produceert maandelijks het gratis familietijdschrift Ditjes & Datjes met in het septembernummer onder anderen: zanger Tino Martin, Miss Nederland, Loes Luca en afvallen met prof. Leonard Hofstra.

Uitgever van Ditjes & Datjes is Brookland Productions uit Sassenheim. Het magazine is gratis te verkrijgen bij alle supermarkten van Dirk van den Broek en bij de slijterijen van Dirk III. Al het nieuws uit de wereld van entertainment, royalty en lifestyle, eveneens geproduceerd door ons redactieteam, is te volgen via www.ditjesendatjes.nl.

De TM Publishers-redactie verzorgt voor andere opdrachtgevers digitale newsrooms en produceert in opdracht kranten, tijdschriften en relatiemagazines. We werken samen met deskundige journalisten, columnisten en topvormgevers. Op basis van van onze expertise op het gebied van exploitatie, produceren, drukken en journalistiek geven we advies aan onze opdrachtgevers over de mediamix, zodat er altijd in kwaliteit en prijs een concurrerend alternatief op tafel komt.

Ook geïnteresseerd om met ons samen te werken? Klaar om uw tijdschrift een impuls te geven? Wilt u een beter verdienmodel? Of een newsroom toevoegen?

Ted Trimbach, voormalig uitgever van De Telegraaf en zakelijk manager van Trusted Media Publishers, is te bereiken via email: trimbach@trustedmedia.nl.

 

D&D Juli 2017: André Rieu, Bas Muijs etc. etc.

DITJES & DATJES: JULI 2017

GROOTSTE ONAFHANKELIJKE GRATIS FAMILIE-MAANDBLAD VAN NEDERLAND

INTERVIEW ACTEUR  BAS MUIJS

 NA GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN, BOEING BOEING NU THEATER IN MET ‘IN DE VLAAMSCHE POT’

,,DAT BOTERBRIEFJE KOMT ER WEL MAAR NU NIET…”

De succes-acteur Bas Muijs, bekend onder meer van zijn rol in de soap GTST, wordt binnenkort weer vader. ,,En het wordt een jongen”, kondigen de acteur en zijn levenspartner Sabine aan in een interview in het juli-nummer van Ditjes & Datjes. Aan trouwen denken ze voorlopig nog niet. Sabine is waarnemend huisarts en Bas Muijs duikt het volgende seizoen weer het theater in met het toneelstuk ‘In de Vlaamsche Pot’.

Producent van ‘In de Vlaamsche Pot’, dat tot enkele jaren geleden een populaire tv-comedy was, is Arijan van Bavel, beter bekend als Adje uit de shows van Paul de Leeuw. Het script is door Haye van der Heijden geschreven. Read more