logotrustedmedia:1

MEDIA, COMMUNICATIE, REDACTIE EN UITGEVEN

Trusted Media stapt in relatiemagazines

In kleine en grote oplages produceert Trusted Media Publishers relatiemagazines in print. Bent u geïnteresseerd? Kom dan eens vrijblijvend met ons praten. We zetten voor u de kosten op een rijtje, maar we vinden het nog veel leuker om met u mee te denken welke verhalen u in uw eigen medium kunt vertellen. Zo’n brainstorm zien we als een onmisbaar onderdeel in een creatief proces. We werken met krantenmakers en bladenmakers, die volop ervaring hebben.

Wilt u de totale productie uitbesteden: van maken, vormgeven, drukken en zelfs distributie? Ook dat is mogelijk.

Meer weten? Klaar voor inspiratie? Maak snel een afspraak met Ted Trimbach: trimbach@trustedmedia.nl

 

Trusted Media zoekt jonge digitale whizzkid-kid

We zoeken een jonge, journalistieke whizz-kid voor een entertainment-website die wij produceren met onze uitgeverij Trusted Media Publishers.

Kennen de sociale media (Facebook, Twitter, Instagram en Youtube) geen geheimen meer voor jou?

Jouw werkzaamheden bestaan uit:

  • Het zoeken en bewerken van beeldmateriaal

  • Het aanvullen van informatie bij de video’s

  • Het bijhouden van Facebook-, Twitter- en Instagrampagina’s

  • Het maken van de wekelijkse nieuwsbrief

  • Het aandragen en uitwerken van creatieve ideeën

Je komt te werken in een klein team met journalisten en redacteuren.

Reageren?

Stuur een mail naar Ted Trimbach, trimbach@trustedmedia.nl

Trusted Media Publishers produceert en geeft kranten, magazines en newsrooms uit. Trusted Media Publishers wil mediabedrijven, uitgevers en bedrijven/instellingen helpen door creatieve en kwalitatieve journalistieke content te vervaardigen tegen een kostenniveau dat past bij de huidige situatie in de media. We zijn gevestigd in het mediakwartier Sloterdijk te Amsterdam.

Media coaching: zaak voor professionals

Sjuul Paradijs

Waarom voetballers in de top van topclubs? Omdat ze uit ervaring weten wat er op het veld gebeurt. Hoe het krachtenveld in elkaar zit. Als amateurs zich ermee gaan bemoeien dan gaat het geheid mis.

Daar ligt de parallel met de media. Want dit geldt ook voor omgang met de media.

Laat het niet over aan managers, maar aan mensen die in de top van de media hebben meegedraaid. Die ook begrijpen dat er stress kan ontstaan en dat een organisatie weerbaar moet zijn als er issues spelen.

Niet door weg te duiken of media uit te sluiten. Kijk eens naar de zaak van VVD-voorzitter Henry Keijzer. Fout, op fout, op fout. Handel op basis van transparantie en open vizier. Met respect voor de belangen van de media. 

Vandaar dat Trusted Media bedrijven en organisaties helpt, omdat we simpelweg ervaren zijn en bestuurders een spiegel voorhouden. U krijgt van ons geen flauwekulverhalen, maar we helpen u als het stormt en we bereiden u ook voor op stormen die nog komen. Uiteraard ook met inzet van uw eigen mediakanalen en met behoud van geloofwaardigheid. 

Trusted Media - met Sjuul Paradijs en Jan Kees Emmer - is het afgelopen jaar voor talloze opdrachtgevers actief geweest op het gebied van mediacoaching. We gaan altijd voor de lange termijn. Meer weten: www.trustedmedia.nl of email: paradijs@trustedmedia.nl

TRUSTED MEDIA UITGEVER KRANTEN, MAGAZINES EN NEWSROOMS

Trusted Media Publishers produceert en geeft kranten, magazines en digitale newsrooms uit.

Afgelopen weken verscheen onze eerste Oranje Boven, het grootste gratis royaltyblad van Nederland in een oplage van 650.000. Geschreven door talloze vooraanstaande royaltywhatchers, onder wie Jan-Kees Emmer, Hans Jacobs, Josine Hoogendijk en Jeroen Snel. Inclusief de nieuwe Oranje-strip ‘Willem en Max’ van tekenaar Marc de Boer.

Zoekt u ook een samenwerking met een uitgeverij, die wel creatief met u meedenkt met een sterke journalistieke inslag, kom dan eens bij ons een kop koffie drinken op ons kantoor in het mediakwartier Sloterdijk.

www.trustedmedia.nl

LANCERING LFTD. VOOR NEDERLANDERS MET LEVENSERVARING

AMSTERDAM – Trusted Media Publishers (TMP) lanceert in september 2017 het eerste huis-aan-huis verspreide magazine voor Nederlanders met levenservaring: LFTD.

In een oplage van maar liefst 400.000 exemplaren is LFTD. een kersvers nieuw magazine voor miljoenen Nederlanders, die het leven waard vinden om geleefd te worden. Anders gezegd: het is weer TIJD VOOR LEVEN.

Nederland krijgt daarmee een primeur. Velen verkeren in een nieuwe, spannende levensfase. De kinderen zijn de deur uit en levenspartners hebben weer meer tijd voor elkaar. Er moet weer worden nagedacht over geld en vermogen, vrije tijd, gezondheid en huis en tuin. De generatie geboren na de babyboomgeneratie is praktisch ingesteld, zelfredzaam, relativerend en wordt gekenmerkt door een no-nonsense mentaliteit.

Daar gaat het redactieteam van TM Publishers hen bij helpen. LFTD wordt gemaakt met passie. De basis is: toegankelijk, inspiratie, advies en informatie. We combineren enthousiasme en deskundigheid bij het maken van het magazine online en offline.

LFTD is bovendien relevant door de wijze van verspreiding. Want het magazine wordt postcodiaal verspreid onder Nederlanders die vallen in de doelgroep. Van Leeuwarden tot aan Maastricht, van Zandvoort tot Zelhem: LFTD valt minimaal vier keer per jaar in de brievenbus.

,,De lancering van LFTD. is voor TM Publishers een eerste stap in de mediamarkt gericht op miljoenen Nederlanders met levenservaring en die zich voor eeuwig jong voelen”, aldus Sjuul Paradijs van TM Publishers.

De eerste LFTD. verschijnt op 11 september 2017.

Voor meer informatie over LFTD, partnerships, sponsoring en adverteren:

mobiel 06 – 22 97 39 90

vast:     020 – 261 69 56

sales@trustedmedia.nl

 

Trusted Media adviseert: ook overheden onderweg naar newsroom-aanpak

Vandaag 160 enthousiaste communicatie-specialisten van Rijkswaterstaat op weg geholpen naar de newsroom-aanpak.

Trusted Media adviseert organisaties, overheden en bedrijven om de klassieke voorlichting te veranderen in een pro-actieve aanpak, inclusief een goedkope en simpele creatie van content. Daarmee wordt het model gekopieerd zoals het wordt toegepast bij media-organisaties.

Zie voor meer info elders op deze site over mogelijkheden voor workshops en trainingen door onze mediaspecialisten.

Media

De stand van de media en de mogelijkheden om zelf te gaan uitgeven komen volop aan bod in de workshops Ga Uitgeven. In groepen van maximaal 12 deelnemers worden naast info over de veranderingen in de media ook praktijkcases behandeld.

Daarnaast zijn we ook actief binnen organisaties om de slag van communicatie naar newsroom en de bijbehorende contentproductie te begeleiden.

Leuke is van de trainingen is dat een organisatie, groot of klein, slagvaardiger wordt en veel minder kwetsbaar is dan in het verleden. We merken ook er ongelooflijk veel creativiteit dit zit bij de mensen die voor overheden aan de slag gaan. Dat biedt heel kansen om betere en toegankelijke communicatie op te zetten.

Persconferentie hotspot voor luie journalisten en bestuurders

Bedrijven blijken nauwelijks persconferenties meer te geven voor de financieel-economische journalistiek. De ceo laten bellen met een paar geïnteresseerde journalisten werkt beter. Het Financieele Dagblad maakt zich daar vandaag druk over in een commentaar. De krant bespeurt een trend. De bedrijfstop hoort verantwoording af te leggen. Niet alleen aan de aandeelhouders, maar ook aan de media, is de opvatting.

De persconferentie is nooit erg populair geweest. Het is een ideale plek voor luie journalisten. Je gaat zitten, luistert en je stelt een vraag. De dooddoener van de bestuurder ligt al klaar, vastgelegd in zijn talking points. Goed ingevoerde journalisten vragen door, maar helpen meteen ook hun concurrenten aan een paar goede quotes.

Redacties zijn bovendien gekrompen: van tafellinnen tot servet, journalistieke start-ups ontberen voldoende bemanning. De journalisten in vaste dienst hebben geen tijd om de helft van hun werkdag uit te trekken voor een zaaltje waar slappe koffie wordt geschonken. Freelancers verdienen geen droge snee brood aan het standaardnieuws dat wordt uitgeserveerd tijdens zo'n persconferentie.

Onlangs was ik nog aanwezig bij de 'persconferentie' van minister Henk Kamp en het Centraal Bureau van de Statistiek. De bewindsman hield een gloedvol betoog over de stand van de economie en de hoofdecononoom van het Centraal Bureau voor de Statistiek Peter Hein van Mulligen deed hetzelfde.

Slechts een journalist stak zijn vingertje op bij het vragenrondje. Die vroeg hoe het toch kwam dat Nederland in 2016 minder vliegtuigen had besteld dan in het jaar daarvoor. (...) In een zin werd het mysterie opgelost. De KLM verving in 2015 een deel van de vloot.

De dooddoener was meteen ook het abrupte einde van de persconferentie.

 

 

 

Ditjes & Datjes spraakmakend

Een team van GOUD: Vanessa Bontje, chefredacteur van Ditjes & Datjes, en fotograaf en videojournalist Johannes Dalhuijsen. In het Grote Ditjes & Datjes Interview van de maand maart met Roxeanne Hazes zorgden ze voor spraakmakend nieuws en beelden. De stoere dochter van de overleden volkszanger nam geen blad voor haar mond in het gesprek met Vanessa en ging uitvoerig in op de familieverhoudingen en haar plannen voor de toekomst. 

Talloze media - van RTL Boulevard, Telegraaf.tv, AT5, Cosomopolitan, 100%NL tot en met Nu.nl - namen delen van het exclusieve interview van Ditjes & Datjes over. 

In hetzelfde nummer staan interviews met gentleman kickbokser Remy Bonjasky en kinderboekenschrijfster Carry Slee. Maar ook de populaire huishoudkoning Emile Bode, tuinman Lodewijk Hoekstra en wijnadviseur Ivo adviseren op hun vakgebied de lezers. 

Trusted Media Publishers produceert in het mediakwartier aan de Amsterdamse Donauweg Ditjes & Datjes dat met 650.000 het grootste onafhankelijke familieblad is van Nederland. Kijk voor dagelijks nieuws uit de wereld van entertainment en royalty naar www.ditjesendatjes.nl

Politici schakelen journalistieke zeef uit

Misschien is het even wennen, vooral voor de traditioneel ingestelde media, maar politici en politieke partijen lopen inmiddels voorop. Zij zoeken via hun eigen mediakanalen direct de dialoog met hun achterban. Anno 2017 laten ze zich steeds minder gelegen liggen aan de onafhankelijke media. Van het miljoenenbereik, zeker van de populaire talkshows, profiteren ze vooral.

That’s it.

De anti-populisten beschuldigen de zogenaamde ‘populistische’ politici van dit wegduikgedrag. In de praktijk gebruiken vrijwel alle politieke partijen volop hun eigen media. Dat geldt voor Geert Wilders en zijn PVV, Denk met zijn allochtone achterban, 50PLUS met Henk Krol als presentator/verslaggever en nu ook GroenLinks, dat zich heeft laten inspireren door de campagnemachine Blue State Digital (BSD) van de Amerikaanse Democratische Partij.

Kandidaat-Kamerleden zijn actiever op Facebook dan in de zaaltjes in het land.

Het was Pim Fortuyn die ook niet schroomde om ruzie te zoeken met gevestigde media. Hij zag ze als onderdeel van het politieke establishment. Ook nu deinzen sommige politici niet terug voor een robbertje vechten met de media. Al was het alleen maar uit electoraal winstbejag.

Kennelijk vinden de kiezers dat wel vermakelijk. Ze accepteren bovendien dat de journalistieke zeef in toenemende mate wordt uitgeschakeld. Over de hoofden van de journalisten heen worden ze door hun politieke partij rechtstreeks geïnformeerd. Of je er nu voor bent of tegen, het gebeurt.

Appie Hollandse Netflix

Appie Hollandse Netflix

De lancering van een eigen online tv-kanaal door grootgrutter Albert Heijn is een nieuwe, verrassende fase in de 'staatsgreep' die er momenteel in de media plaatsvindt.

Het is niet alleen 'Appie' die het voortouw neemt in deze revolutie die vooral gedijt omdat mediakanalen niet meer schaars zijn. Overheden, sportclubs, politieke partijen tot en met schrijvers, wetenschappers en bedrijven organiseren hun eigen interne newsrooms en vertellen verhalen via hun eigen mediakanalen in print en online.

Een fascinerend proces dat niet meer is te stoppen.

De boventoon in de kritiek vanuit de traditionele media is dat deze kanalen niet 'onafhankelijk' zijn. Dat klopt inderdaad. Albert Heijn, de gemeente Amsterdam, politieke partijen, ABN Amro, het Centraal Bureau voor de Statistiek hebben geen redactiestatuut die de onafhankelijkheid tot op een bepaald niveau garandeert.

De regie op deze media van deze nieuwe uitgevers ligt volledig bij de consument. Indirect betalen ze er trouwens ook voor. Als de informatie niet authentiek, ongeloofwaardig of oninteressant is, wordt er weggeklikt. Of de krant of glossy gaat meteen de prullenbak in. 

Sinds de verschijning van ons boekje 'Ga Uitgeven' zit de mediarevolutie in een stroomversnelling. Hoe precies de inhoud moet worden gemaakt, is wel een zaak voor professionals. Nieuwe uitgevers hebben daar moeite mee. Daarvoor zijn journalisten keihard nodig. Folderschrijvers en voorlichters zijn ongeschikt.

Voor de traditionele media ligt er ook een prachtige toekomst in het verschiet. Maar eerst de maskers af: weg met de managers, weg met de marketingflauwekul.

Overtuig je publiek ervan dat het primaat van je bestaan bij de onafhankelijke journalistiek ligt. Dat je juist op momenten zoals nu met een overvloed aan nepnieuws en politieke beroering je journalistiek krachtig kan opereren. Daarvoor is geld en support nodig. Bedrijven die het uitgeverspad opgaan en consumenten die in de veronderstelling verkeren dat journalitiek helemaal gratis is, moeten zich dat goed beseffen.

Of wordt de journalistiek en de plek die het heeft in de samenleving niet meer op zijn juiste waarde geschat?