logotrustedmedia:1

MEDIA, COMMUNICATIE, REDACTIE EN UITGEVEN

TMP maakt nieuw huis-aan-huis City in Amsterdam

 

  • WEKELIJKS LOKAAL EN HYPERLOKAAL NIEUWS UIT DE STADSDELEN IN VIER EDITIES
  • MEDIA-INITIATIEF MOGELIJK GEMAAKT DOOR PARTNERS RETAIL
  • VEEL AANDACHT VOOR MILIEU EN VERDUURZAMING
  • H.A.H. RETAIL UITGEVERIJ GEEFT CITY UIT, TRUSTED MEDIA PRODUCEERT CITY

 Amsterdam krijgt een nieuw wekelijks huis-aan-huis blad onder de naam City. Het betreft hier een moderne magazine-achtige krant met onafhankelijke journalistieke informatie mogelijk gemaakt door een aantal aangesloten retailpartners.

  • City wordt wekelijks bezorgd bij 318.000 Amsterdamse huishoudens en heeft een omvang van 48 pagina’s;

  • City is een initiatief van H.A.H. Retail Uitgeverij, onderdeel van de groep Emiel De Jong uit Baarle-Nassau;

  • Partners van City zijn de retailorganisaties Blokker, Kruidvat, Dirk van den Broek en Seats and Sofas;

  • City wordt geproduceerd door het Amsterdamse mediabedrijf Trusted Media Publishers van Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer.

City onderscheidt zich van andere huis-aan-huis bladen door een eigentijdse aanpak. De partners maken het mogelijk een modern en toegankelijk magazine-achtige krant te lanceren met hart voor de stad. City wordt gedrukt door Koninklijke drukkerij Em. de Jong in ‘heatset’, waardoor de kwaliteit ten opzichte van andere huis-aan-huiskranten beter is.

City is het antwoord op het Amsterdamse beleid de verspreiding van folders te reguleren. H.A.H. Retail Uitgeverij heeft de ambitie om City ook in andere steden uit te brengen waar gewijzigde regels gaan gelden voor de bezorging van reclamedrukwerk. Hierdoor ontstaat mogelijk een landelijk netwerk van hyper lokale huis-aan-huis bladen, dat een belangrijke impuls gaat geven aan lokale journalistiek.

Het productieproces van City is duurzaam. In Nederland wordt 85% van het oud papier ingezameld en hergebruikt. Dat maakt papier tot één van de meest duurzame producten die er bestaat. In Europa zorgen papierfabrikanten ervoor dat er meer bomen worden herplant dan er gebruikt worden voor de productie van papier. Dit betekent in de praktijk dat er jaarlijks bos bij komt.

In Amsterdam verschijnt City in vier lokale edities met in elke editie nieuws en informatie uit de verschillende stadsdelen. City speelt in op het dagelijkse leven van de moderne Amsterdammer die zich meer en meer wereldburger in zijn stad voelt. Verder is er in City aandacht voor duurzaam leven in de stad en is er volop ruimte voor actuele aanbiedingen van de retailpartners.

City heeft zich weten te verzekeren van gerenommeerde columnisten en journalisten, onder wie Suzanne Arbeid, Aranka van der Pol, Martine de Vente en cartoonist Marc de Boer, die wekelijks de komische strip City Slickers tekent. Samen met de ervaren redactie maken zij City tot een blad met wekelijks een aangename mix van need to knowen nice to knowinformatie.

City is binnenkort actueel en online te volgen via www.citynieuws.nl.

Einde persbericht

Noot voor de redactie:

Trusted Media Publishers:

Jan-Kees Emmer

emmer@trustedmedia.nl

06 535 477 13

 

 

 

 

Trusted Media Publishers: een ‘zwoele’ Kijkduin Nieuws

Een spread uit Kijkduin Nieuws: met een panoramafoto van René Oudshoorn.

Kijkduin Nieuws, een magazinekrant geproduceerd door de redactie van Trusted Media Publishers (TMP), is afgelopen week in een oplage van 80.000 in grote delen van Den Haag en omgeving verspreid.

In de 16 pagina’s wordt de lezer meegenomen in wat er momenteel in en rond de badplaats Kijkduin gebeurt. Vooral de combinatie van toegankelijke reportages, interviews, nieuws rond de naderende zomer en de huidige herontwikkeling zorgt er voor dat lezers in woord en beeld op een toegankelijke manier worden geïnformeerd.
Kijduin Nieuws wordt geproduceerd door TMP in opdracht en in nauwe creatieve samenwerking met de Stichting Beach Resort Kijkduin. ,,Inhoud, vorm, tone of voice en impact zijn onderdeel van de brainstorms met onze opdrachtgevers en dat levert dan in print of online prachtige producten op”, aldus Sjuul Paradijs van TMP. ,,Het papier van Kijkduin Nieuws is Noordzee-blauw. Daarmee onderscheidt het zich meteen.”

Klik voor bladerbare versie.

Een paar highlights:

  • Ondernemers, gemeente en ontwikkelaars slaan handen ineen om strandbezoekers gastvrij te ontvangen;
  • Kersverse Kijkduiner Edwin Rutten (‘Ome Willem”) is dolgelukkig in de badplaats. ,,Ik hoop op veel groen hier, op mooi groen, op ruimte”;
  • Herontwikkeling uit de startblokken: laatste stand van zaken;
  • Advies UNSense: ‘Bezoeker is het middelpunt van nieuwe Kijkduin’;
  • Overzicht strandpaviljoens met dronefotografie.

Kookschrift Sharon de Miranda gelanceerd

Trusted Media Publishers heeft in samenwerking met Brookland Productions en tv-kok Sharon de Miranda het kookschrift Iedereen kan Koken ontwikkeld en op de markt gebracht. 96 pagina’s boordevol recepten, tips en adviezen van de populaire kok van het televisieprogramma BinnensteBuiten in een losse, toegankelijke lay-out.

Er is voor gekozen om af te wijken van de opzet van het traditionele kookboek. Met als basis twaalf menu’s (vlees- vis en vegetarische gerechten) en twaalf bijzondere kookvrienden van Sharon de Miranda met wie ze haar passie voor het koken deelt. Maar geen hoogdravende kooktechnieken, omdat het uitgangspunt van De Miranda is dat ‘iedereen kan koken’.

Het productieteam van Trusted Media bestond uit art-director Frederiek Zabel, fotograaf Johannes Dalhuijsen, tekenaar Marc de Boer en redacteur Maaike Olde Olthof.

Iedereen kan Koken wordt verkocht voor een actieprijs van €4,99 via de 120 supermarkten van Dirk van den Broek en de 40 slijterijen DirckIII. Verder is een aparte digitaal mediakanaal gestart rond het kookschrift: www.iedereenkankoken.nl. Uiteraard kan via de webshop ook het kookschrift worden aangeschaft.

 

‘Bladendokter’ Van Vuure: ‘Schuw het voor de hand liggende niet’

‘Niet 13 in een dozijn’. ‘Lezenswaardig’. ‘Nederlanders lusten er wel pap van.’ 

Was getekend: de Nederlandse bladendokter Rob van Vuure.

In zijn recente column over de magazines D&D en Oranje Boven, deelt bladendeskundige Van Vuure zijn observaties over de bladen die in huis bij Trusted Media in opdracht van Brookland Productions maandelijks worden gemaakt.

‘Doe maar gewoon dan ben je als blad al gek genoeg.’ (Van Vuure)

Met een eigen redactie (tekst, vormgeving, digitaal, foto/video) en een geheel eigen journalistieke invalshoek maakt Trusted Media Publishers als producent voor opdrachtgevers magazines, kranten en online newsrooms. En wat we doen? We zijn in staat om bladen, kranten en relatiemagazines te voorzien van een frisse look & feel en bovenal een inhoud te geven, waardoor een groot publiek het print of online medium waardevol gaat vinden.

Kijk ook maar eens naar www.dend.nl. Of in boekvorm: Begin mei verschijnt het eerste kookschrift Iedereen kan Koken van tv-kok Sharon de Miranda.

‘Schuw het voor de hand liggende niet’. (Van Vuure)

,,Dat hebben we ook nooit gedaan. Wij zoeken met de media die we maken het liefst aansluiting bij grote groepen Nederlanders. Dat is onze tweede natuur”, aldus Sjuul Paradijs, die met Jan-Kees Emmer en Ted Trimbach, voormalig uitgever van De Telegraaf, anderhalf jaar geleden Trusted Media oprichtte.

Interesse in onze aanpak? Kom langs voor een kop koffie: paradijs@trustedmedia.nl

 

D&D: Dionne Stax Newsbabe van het 2018

De D&D-redactie en de lezers van Ditjes & Datjes (D&D) verkozen Dionne Stax, de 32-jarige topper van het NOS Journaal, tot ‘Newsbabe van het Jaar 2018’. De concurrentie met onder andere Mariëlle Tweebeeke, Marieke Elsinga en Simone Weimans heeft voor een jaartje het nakijken. De veelzijdige Dionne Stax is een parel voor de Nederlandse tv en een publiekslieveling.

Dit alles en nog veel meer op het gebied van entertainment, lifestyle en advies over huis en tuin in het grootste onafhankelijke maandblad D&D. Het magazine is GRATIS verkrijgbaar bij alle supermarkten van Dirk van den Broek en bij de slijterijen DirckIII

D&D wordt geproduceerd door Trusted Media Publishers in opdracht van Brookland Productions. Volg het allerlaatste shownieuws via www.ditjesendatjes.nl

 

 

Ja!!! Eerste kookschrift van Trusted Media Publishers naar de drukker

Binnenkort veel meer over het kookschrift Iedereen kan Koken.
Foto: Johannes Dalhuijsen

Het eerste boek dat door Trusted Media Publishers is vervaardigd, ligt vandaag op de persen. Maandenlang is er aan gewerkt door een geweldig team en het resultaat komt heel snel naar buiten. Vanaf 5 mei is het kookschrift (Ja, want dat is het!) van de vrolijkste tv-kok van Nederland Sharon de Miranda te koop.

Sharon is bekend als kok van het tv-programma BinnensteBuiten, van het lunchrestaurant Tante Truus in Almere en als kok van het maandmagazine D&D. Ze vindt dat echt Iedereen kan Koken.

Dat is ook meteen de titel van het kookschrift. Geen ingewikkelde toestanden, geen potsierlijke Michelin-acrobatiek in de keuken, maar wel meer dan 40 echte Sharon-gerechten en tientallen tips voor achter het fornuis. De liefde voor koken van Sharon zal aanstekelijk werken op alle kookvrienden die dit boek gaan lezen én gebruiken.

De oprichters van Trusted Media waren destijds betrokken bij succesvolle uitgaves bij Telegraaf Media Nederland van actuele boeken (met hoge oplages) over het koningshuis, misdaad en lifestyle, zoals de dieetboeken van Dr. Frank.

,,Sharon is een groot talent”, zegt Sjuul Paradijs van Trusted Media Publishers over de tv-kok. ,,Ze laat zich inspireren door 12 kookvrienden en ze zet miljoenen Nederlanders bijna dagelijks aan om vooral zelf aan de slag te gaan met gezond eten en koken.”

Binnenkort veel meer over Iedereen kan Koken. Voor meer informatie over het kookschrift van Sharon de Miranda, interviews etc.: paradijs@trustedmedia.nl

 

 

Trusted Media biedt compleet mediapakket: van strategie tot krant

Trusted Media begeleidt een flink aantal opdrachtgevers op het terrein van media-strategie. De adviestak en de uitgeverij Trusted Media Publishers gaan dan hand-in-hand. Van strategisch media-advies, mediatrainingen, intensieve contacten met de media tot en met de productie van persberichten, newsrooms, magazines en kranten.

,,Wij bieden het complete arsenaal als de opdrachtgever dat wil en we vullen dat voor hen ook journalistiek in”, zegt Sjuul Paradijs, een van de oprichters van Trusted Media. Volgens Paradijs zijn er maar weinig bureaus in Nederland die dit alles kunnen bieden omdat ze de expertise en flexibiliteit ontberen. ,,Ik noem Trusted Media ook wel eens gekscherend een supermarkt op het gebied van media.”

Voorbeeld van deze integrale aanpak is NPEX, het platform voor groeifinanciering dat afgelopen week belangrijk nieuws te melden had. NPEX heeft van de AFM als eerste in Nederland een zogeheten MIFID-vergunning ontvangen en dat nieuws is dezer dagen naar buiten gebracht via interviews in het FD en De Telegraaf.

Behalve de begeleiding hiervan heeft Trusted Media daarnaast in recordtempo een krant (NPEX Nieuws) vervaardigd, die binnen 24 uur ook werd gedrukt, een video geproduceerd en persberichten gemaakt.

 

De bladerversie van de speciale krant NPEX Nieuws, vervaardigd door Trusted Media Publishers, vindt u hier:

Hier de video van NPEX, geproduceerd door Trusted Media Publishers, met uitleg van NPEX-directeur Alan van Griethuysen:

 

Trusted Media in de media

Trusted Media voorziet een groeiend aantal bedrijven en organisaties dag in dag uit van strategische media-adviezen. Dat doen we op permanent of op tijdelijke basis. Opdrachtgevers kampen met een issue, die een mediacomponent in zich draagt, en dan melden ze zich bij ons.

Nieuwsuur

In Nieuwsuur over Gastric Bypass-operaties in Nederland.

Daarnaast produceren we met Trusted Media Publishers week in, week uit content met onze eigen redactie; magazines, kranten, online-channels en newsrooms. Voorbeeld hiervan is onder meer de entertainmentsite www.dend.nl, die het afgelopen jaar flink terrein heeft gewonnen op concurrenten. We produceren en verspreiden via www.persberichtendienst.nl de bedrijfs- en persberichten.

Als we naast dit alles nog tijd over hebben (soms maken we er tijd voor) geven we bij verschillende media commentaar op het nieuws. Van royalty, politiek, media-ontwikkelingen, economie tot en met het bedrijfsleven.

Voor meer informatie over Trusted Media: info@trustedmedia.nl

Aukje en Elske: nieuwe generatie Zakenvrouwen van het Jaar

Aukje Kuypers is de nieuwe Zakenvrouw van het Jaar 2018. De vorige Zakenvrouw Elske Doets van Jan Doets America Tours gaf in het Amstel Hotel na een zeer succesvol jaar het stokje over aan de algemeen directeur van techniekbedrijf Kuijpers uit Helmond.

Met haar 39 jaar geeft Aukje leiding aan een ‘duurzaam’ bedrijf met 200 miljoen euro omzet en met 1150 medewerkers.

Het was de weduwe Clicquot-Ponsardin die ooit het champagnebedrijf leidde en voorbeeld is van de zakenvrouwen.

Aukje Kuypers is de 37e Zakenvrouw van het Jaar op rij. Vele voorgangsters waren in het Amstel Hotel aanwezig toen minister van Binnenlandse Zaken, Kajsa Ollongren, de prijs uitreikte aan Aukje Kuypers, die was omringd door haar familie.

Maar het was voormalig minister van Economische Zaken en juryvoorzitter Annemarie Jorritsma die bij de uitreiking een steen in de vijver gooide. Ze bepleitte straffe maatregelen van de overheid om meer vrouwelijke bestuurders en commissarissen bij ondernemingen benoemd te krijgen.

Volgens Jorritsma is het Duitse systeem een voorbeeld voor Nederland. Als 30% van de commissarissen geen vrouw is moet er worden gewacht met een nieuwe benoeming totdat een goede vrouwelijke kandidaat is gevonden. ,,Soms twijfel je meer aan de capaciteiten van een man”, sneerde Jorritsma naar Jeroen van der Veer inzake de salarisverhoging van de ING-ceo..

,,Je merkt dat het met vrouwen in de Raad van Commissarissen er scherper aan toegaat. We zijn niet ingehuurd om vriendelijk ja te knikken.”

Jorritsma verzette zich tegen het idee van jonge vrouwen om in deeltijd te gaan werken. ,,Daar moeten we ons tegen verzetten. Je moet niet wachten op de ruiter op het witte paard”.

Trusted Media geeft daar waar nodig ondersteuning aan de Zakenvrouwen.

Aukje Kuypers

 

D&D introduceert de Luizenmoeder Test

Juf Ank

In de D&D (oplage 650.000), maandelijks geproduceerd door Trusted Media Publishers (TMP), kunnen de lezers meedoen met een unieke Luizenmoeder Test! Wie de antwoord geeft op de vragen weet meteen of hij of zij de ideale luizenmoeder of luizenvader is.

Verder veel andere reportages gemaakt door de redactie van TMP:

Read more