INITIATIEF VAN TRUSTED MEDIA

MEDIAWORKSHOP GA UITGEVEN

Jan-Kees Emmer en Sjuul Paradijs, respectievelijk voormalig digitaal hoofdredacteur van telegraaf.nl en ex-hoofdredacteur van De Telegraaf, leiden de workshops ‘Ga Uitgeven’.

Maximaal 12 deelnemers krijgen vooraf een intake en een intensieve training gedurende een dag: kennisoverdracht, persoonlijke pitches en praktische casestudies over de huidige topic in de wereld van communicatie: de newsroom en de eigen mediakanalen.

Met de opkomst van de sociale media zijn overheden, bedrijven en instellingen in staat om een contentstrategie te ontwikkelen die zich niet meer alleen richt op de traditionele media, zoals radio, televisie en kranten, maar ook en vooral op de eigen mediakanalen.

 

IEDEREEN IS NU UITGEVER

De wereld van persvoorlichting en communicatie verandert razendsnel. Regie voeren via een eigen ‘newsroom’ over de nieuwsstromen vergt een pro-actieve houding van het management en de communicatiespecialisten. Daarvoor is nieuwe kennis over het raakvlak van communicatie en journalistiek, de ontwikkeling van de eigen kanalen, de te volgen contentstrategie, monitoring van het bereik en het journalistieke perspectief essentieel.

Deelnemers aan de mediaworkshop ‘Ga Uitgeven’ worden in een dag door Sjuul Paradijs, Jan-Kees Emmer en een dataspecialiste meegenomen in de wereld van media, communicatie, contentstrategie, journalistiek en data-analyse. Behalve de allerlaatste media-ontwikkelingen en strategieën rond het thema zal aan de hand van pitches en case-studies vooral ook de dagelijkse praktijk worden getoetst. De workshop Ga Uitgeven, een vervolg op het gelijknamige boek van Paradijs & Emmer, levert de deelnemers praktische antwoorden op en het helpt ze bij het oplossen van nieuwe mediavraagstukken.

Naar een pro-actieve newsroom?

Voor wie bedoeld?

1. Wat voor content is nodig om de eigen media relevant te maken en wie maakt dat?
2. Hoe ziet de ideale contentmix (digital, video, social, print) eruit?
3. Hoe pas je de nieuwe owned media in in het bestaande mediableid?
4. Op welke wijze breng je het nieuws op of rond je organisatie naar buiten?
5. Hoe speel je in op de veranderingen in de journalistiek en de media?
6. Welk gereedschap is nodig om het succes van de contentstrategie te onderzoeken?
7. Hoe reageer je in kwesties die reputatie en imago van de instelling kunnen schaden?

 

 

- Communicatiespecialisten bij overheden, bedrijven en instellingen.
- Professionals uit het bedrijfsleven.
- PR- en voorlichtingsfunctionarissen.
- Mediaprofessionals.

 

 

INCLUSIEF: SMARTBOOK GA UITGEVEN MET ACTUELE CASES 

Resultaat

Kosten mediaworkshop: € 595,- (ex. btw) p.p.

- Meer kennis van nieuwe vormen van communiceren en publiceren via traditionele media en de eigen mediakanalen.
- Organiseren van contentcreatie en -strategie.
- Beter begrip van de werkwijze in de newsroom.
- Tips en tricks hoe de media en journalistiek werkt.
- Verdieping kennis bereik eigen media.
- Praktische tips op basis van eigen casestudy.

Inclusief: telefonische intake, workshop van een dag met drie topspecialisten die hun kennis delen op gebied van digitale communicatie, journalistiek en data-onderzoek en lunch.

MEER INFO: EMMER@TRUSTEMEDIA.NL