Eerste PostNL-interview via eigen kanaal

Nog even los van het feit of het nieuws over het afketsen van de overname van Post NL door de Belgische post gewenst of ongewenst is; de communicatie door PostNL is ook opmerkelijk.

Topvrouw Herna Verhagen geeft vandaag op de eigen internetsite een interview over de hectische gebeurtenissen van de afgelopen tijd. Dat schept duidelijkheid voor het eigen personeel, maar de inhoud van het gesprek wordt door talloze media als bron opgevoerd in de berichtgeving. Met koppen als ‘Verhagen: PostNL is niet op zoek naar een koper’ wordt het exclusieve interview geaggregeerd door diverse (financiële) nieuwssites.

Verhagen geeft hiermee haar eerste reactie via de PostNL-newsroom. Het is een ontwikkeling die staat beschreven in ons boek ‘Ga Uitgeven’.  Overheden, instellingen, ondernemingen maar ook politici zetten steeds vaker hun eigen mediakanalen in om hun boodschap te ventileren.

Gewenst of ongewenst? Het is een ontwikkeling die niet meer is te stoppen met de technologie van vandaag.