CITY één jaar oud en springlevend

City

CITY één jaar oud en springlevend

Huis-aan-huis in Amsterdam, onafhankelijk, compleet nieuw en populair. Dát is CITY.

Vorig jaar juni startte uitgever H.A.H. Retail de krant en vroeg aan Trusted Media Publishers (TMP) om mee te denken en een redactioneel concept op basis van de regelgeving in de hoofdstad te ontwikkelen en in te vullen.

Met een flinke tompoucetaart van banketbakker Blommestein uit de hoofdstad werd de eerste verjaardag van CITY in het mediakwartier Sloterdijk, waar TMG, Elsevier en Trusted Media zijn gevestigd, gevierd.

Elke week ontvangen 300.000 huishoudens in Amsterdam CITY. Na 52 weken zijn er dus meer dan 15 miljoen CITY’s gedrukt en verspreid. Wekelijks maakt de redactie van CITY zeven verschillende edities met ‘ander nieuws’ uit de stadsdelen en elke week weer met een bijzondere, bekende of interessante Amsterdammer op de voorpagina.

Inmiddels blijkt ook uit onderzoek dat de lezer CITY heeft omarmd, maar wat blijkt ook, de wat jongere Amsterdammers waarderen de redactionele aanpak, die anders is dan de traditionele huis-aan-huis kranten. Inhoud, de moderne vormgeving en de vlijmscherpe aanbiedingen van adverteerders zorgen ervoor dat CITY iets toevoegt aan het hyperlokale medialandschap. Bovendien wordt CITY gemaakt door onafhankelijke journalisten, zonder commercieel of politiek belang schrijven ze hun stukken.

Meer weten over CITY: info@trustedmedia.nl