In Nederland zijn er slechts drie ondernemersprijzen met impact

In Nederland zijn er slechts drie ondernemersprijzen met impact

Ons land is vergeven van ondernemersprijzen en awards voor bedrijven. In de meeste gevallen is het nogal een voorspelbare vorm van marketing.

In mijn ogen zijn er in Nederland slechts drie ondernemersprijzen die gezaghebbend zijn en authentiek. Dat heeft vooral te maken met de onafhankelijkheid van de prijs, de kwaliteit van het juryproces, een bestuur dat diepgeworteld is in het bedrijfsleven, een ervaren directie voor de uitvoering en een professionele mediabegeleiding.

De (1) Koning Willem I Prijs, de (2) Zakenvrouw van het Jaar en The (3) Young Captain Award zijn deze prijzen met impact. Ze passen binnen de criteria en de winnaars zijn kampioenen.

De prijzen zijn ‘instituten’ door hun lange historie. Bij alle drie ben ik in verschillende functies langdurig betrokken en ook met Trusted Media helpen en denken we op mediagebied mee.

Mijn vuistregel is dan ook: betaal als ondernemer nooit om mee te mogen doen aan een awardcyclus, maar excelleer met je bedrijf dan is de nominatie dichtbij.

H.M. koningin Máxima reikte gisteravond de Koning Willem I Prijzen uit aan Gulpener Bier, Van Gahlen en de CSU Groep. Klaas Knot, voorzitter van het bestuur van de Koning Willem I Stichting, stond stil bij de moeilijke tijden van ondernemers die nu een focus hebben op overleven maar sprak eveneens over de veerkracht van het Nederlandse bedrijfsleven

Ook die balans in communicatie geeft een ondernemersprijs aanzien.