‘JAJA-zaak gewonnen door CITY Amsterdam’

City

‘JAJA-zaak gewonnen door CITY Amsterdam’

,,De rechter zal de komst van CITY meewegen als het element waarin de branche kennelijk zelf creatief genoeg is geweest om de reclamefolders samen te bundelen in het verschijnsel weekblad. Voldoet precies aan de norm om als huis-aan-huisblad verspreid te mogen worden. De adverteerders zijn blij met de bundeling, want dat verhoogt de aandacht.”

In een analyse stelt Peter Luit in Printmedianieuws.nl dat het City-concept waarschijnlijk ook in andere grotere gemeenten kan rekenen op succes. ,,Want de grote landelijke adverteerders zullen zeker kiezen voor grote stabiele partijen die enige omvang aankunnen. H.A.H. Retail (Uitgeverij Em. De Jong) heeft het wat dat betreft goed gedaan in samenwerking met Trusted Media.”

CITY verschijnt nu in 7 edities in Amsterdam en is het antwoord op de foldermaatregelel van de gemeente Amsterdam. Journalisten werken week in week uit aan CITY. In juni viert CITY de eerste verjaardag.

,,Inmiddels is het nieuwsaandeel ook flink gegroeid en is het hah-blad echt geen blaadje meer welke aan de rand van de voorwaarden opereert”, aldus Luit in printmedianieuws.