De wereld van persvoorlichting en communicatie verandert razendsnel. Regie voeren via een eigen ‘newsroom’ over de nieuwsstromen vergt een pro-actieve houding van het management en de communicatiespecialisten. Daarvoor is nieuwe kennis over het raakvlak van communicatie en journalistiek, de ontwikkeling van de eigen kanalen, de te volgen contentstrategie, monitoring van het bereik en het journalistieke perspectief essentieel.
Deelnemers aan de mediaworkshop ‘Ga Uitgeven’ worden in een dag door Sjuul Paradijs, Jan-Kees Emmer en een dataspecialiste meegenomen in de wereld van media, communicatie, contentstrategie, journalistiek en data-analyse. Behalve de allerlaatste media-ontwikkelingen en strategieën rond het thema zal aan de hand van pitches en case-studies vooral ook de dagelijkse praktijk worden getoetst. De workshop Ga Uitgeven, een vervolg op het gelijknamige boek van Paradijs & Emmer, levert de deelnemers praktische antwoorden op en het helpt ze bij het oplossen van nieuwe mediavraagstukken.