06 jun City ’talk of the town’ in Nederlandse media
De aanstaande lancering van het kersverse City, een wekelijkse magazine-achtige krant in de hoofdstad, kreeg veel aandacht. Van Parool, het FD, Adformatie, Distrifood, Villamedia, NOS, BNR, De Orkaan en talloze andere media.
Een greep en links naar enkele publicaties:
A new free home-delivered newspaper, City, is being launched in Amsterdam in an effort to get around the effective ban on advertising flyers through the letterbox.
,,HAH Retail, a publishing unit of printing group Emiel de Jong of Baarle-Nassau, is behind the effort, the Financieele Dagblad said on Tuesday. Since the beginning of the year, Amsterdam residents no longer receive flyers through their mailboxes unless they have attached a ‘ja/ja’ sticker to the flap in an effort to cut down on waste paper.”
Verder:
,,Het wekelijkse gratis blad prijst zich expliciet aan als het antwoord op het Amsterdamse folderbeleid. Sinds begin dit jaar mogen reclamefolders niet meer zomaar in de bus belanden, tenzij daarvoor goedkeuring is gegeven middels een ja-ja-sticker.
Huis-aan-huisbladen zijn echter uitgesloten van dit nieuwe beleid, en uitgeverij H.A.H Retail speelt daarop in. Naar eigen zeggen onderscheidt City, dat partners heeft gevonden in onder meer Blokker, Kruidvat en Dirk van den Broek, zich van andere huis-aan-huisbladen door zijn ‘eigentijdse aanpak’.”
Verder:
Villamedia
,,Als antwoord op het verbod ongevraagd drukwerk te verspreiden in Amsterdam komt er in de hoofdstad een nieuw huis-aan-huisblad genaamd City. Als het aanslaat wordt de krant ook in andere gemeenten gelanceerd waar een dergelijk reclameverbod van kracht wordt.
Sinds 1 januari mag er Amsterdam alleen nog reclamedrukwerk in de brievenbus als er een ja ja sticker op geplakt is. Dat heeft tot een flinke daling van het bereik van reclamefolders geleid en winkels merken dat in hun omzet.”
Verder:
NOS
,,Sindsdien zijn bedrijven op zoek naar een manier om toch hun aanbiedingen op de mat in hoofdstad te krijgen. “City is het antwoord op het Amsterdamse beleid de verspreiding van folders te reguleren”, zegt Jan-Kees Emmer van Trusted Media over de nieuwe ‘magazine-achtige krant’.
Het Amsterdamse mediabedrijf van voormalig Telegraaf-hoofdredacteur Sjuul Paradijs en voormalig adjunct-hoofdredacteur Emmer gaat het blad maken. Het heeft daarvoor een redactie van vier vaste journalisten aangenomen.”
Verder: